Business analytika v praxi
Autor / editor: | Martin Potančok, Jan Pour, Veronika Chramostová |
---|---|
Rok vydání: | 2023 |
ISBN: | 978-80-245-2382-8 |
Vydání: | první dotisk 1. vydání |
Jazyk publikace: | čeština |
Počet stran: | 204 |
Fakulta: | FIS |
Publikace na webu: | e-shop EKOPRESS.cz |
Dostupnost: | k zakoupení |
Anotace:
Business analytika je v současnosti jedna z nejrychleji se rozvíjejících oblastí nejen informatiky, ale i podnikového řízení. Je doménou nejen velkých národních či nadnárodních korporací, ale i firem středního nebo malého rozsahu a je pro ni charakteristická mimořádně vysoká poptávka po takto zaměřených odbornících. Cílem knihy je poskytnout komplexní informaci o této oblasti, a to z různých pohledů – manažerského, ekonomického, metodického i technologického ve vzájemných souvislostech. Měla by pomoci čtenářům se rychle a dobře orientovat v možných přístupech a postupech při řešení analytických problémů a úloh ve svých firmách, nebo studentům vytvořit kvalitní předpoklady takové úlohy a problémy v praxi řešit.
Kniha prezentuje současnou širokou nabídku řešení a nástrojů pro standardní i pokročilou analytiku a zejména je založena na vymezení podnikového obsahu z pohledu business analytiky a na celé škále příkladů z různých sektorů současné praxe. Kniha navazuje na řešení výzkumného úkolu GA ČR P403-10-0092 Advanced Principles and Models for Enterprise ICT Management u Grantové agentury České republiky, jehož výsledkem je mj. portál MBI na adrese https://mbi.vse.cz. S ohledem na zaměření se zde využívají metodiky pro řešení analytických úloh, zejména Business Dimensional Lifecycle. Zároveň má kniha vazbu na výzkumné úkoly a výukové aktivity z oblasti Data & Business.
Předchozí vydání a dotisky:
ISBN 978-80-245-2382-8, VŠE, 1. vydání v tištěné podobě, 2020, 204 stran, A4