UDRŽITELNÉ PODNIKÁNÍ
Autor / editor: | Zadražilová Dana a kolektiv |
---|---|
Rok vydání: | 2012 |
ISBN: | 978-80-245-1833-6 (tištěná kniha) |
Vydání: | 1. vydání (tištěné) |
Jazyk publikace: | čeština |
Počet stran: | 142 |
Fakulta: | FMV |
Dostupnost: | nedostupné |
Anotace:
Publikace zachycuje genezi společenské odpovědnosti podniků v uplynulých přibližně patnácti letech. Soustřeďuje se na kritickou analýzu dvou konceptů – Porterovy a Kramerovy myšlenky vytváření sdílené hodnoty (shared value) jako společensky odpovědné podnikové strategie a globální vůdcovství (global leadership) jako nových požadavků na lídry globálně integrovaných firem. Odpovídá na tyto otázky: Může se společenská odpovědnost stát součástí filozofie a strategie podniků, jejichž hlavním cílem je vytváření ekonomické hodnoty – zisku, návratnosti investic, růstu hodnoty pro akcionáře? Může zákonná regulace ze strany místních vlád změnit mezinárodní strategie globálně operujících nadnárodních společností?