COMPETITIVE INTELLIGENCE aneb jak získat konkurenční výhodu
Autor / editor: | Molnár Zdeněk |
---|---|
Rok vydání: | 2012 |
ISBN: | 978-80-245-1908-1 (tištěná kniha) |
Vydání: | 1. vydání (tištěné) |
Jazyk publikace: | čeština |
Počet stran: | 256 |
Fakulta: | FIS |
Dostupnost: | nedostupné |
Anotace:
Kniha je první česky psanou monografií, která je věnována poměrně novému pojmu, jenž se v češtině někdy označuje jako konkurenční zpravodajství a který vznikl v USA až koncem sedmdesátých let minulého století. Účelem knihy je proto především podat čtenářům ucelený a zevrubný přehled o tom, co je a co není Competitive Intelligence, a inspirovat a motivovat je k tomu, aby metody a postupy Competitive Intelligence nejen dále studovali, ale především využívali.
Publikace ukazuje, jak systematickou realizací tzv. „zpravodajského cyklu“ může být dosaženo hlavního cíle Competitive Intelligence, tj. zvýšení a udržení konkurenceschopnosti organizace a snížení rizika porážky v konkurenčním boji.
Kniha je členěna celkem do deseti kapitol a čtyř případových studií a nabízí bohatou bibliografii vhodnou pro další studium. Vedle popisu vlastních metod a postupů Competitive Intelligence najde čtenář v knize obsáhlý přehled internetových informačních zdrojů, včetně sociálních sítí, využitelných pro řešení úloh Competitive Intelligence, a je seznámen s důležitou úlohou tzv, „informačního průmyslu“.
Kniha je určena široké odborné veřejnosti, zejména však všem manažerům, kteří jsou zodpovědní za strategický rozvoj firem a organizací, pracovníkům informatických útvarů a studentům vysokých škole ekonomicko-manažerského nebo informatického zaměření.