Homo spotřebitel

Autor / editor: Bárta Vladimír, Bártová Hilda
Rok vydání: 2012
ISBN: 978-80-245-1822-0 (tištěná kniha)
Vydání: 1. vydání v tištěné podobě
Jazyk publikace: čeština
Počet stran: 320
Fakulta: FMV
Dostupnost: nedostupné

Anotace:
Cílem publikace je popsat chování spotřebitele. Struktura výkladu se odvíjí od archetypu trojúhelníku. Homo spotřebitel je zobrazován jako jednota 3 úrovní: makroekonomické, rodinné a individuální. Všechny tři polohy mají na jeho chování zásadní vliv, i když jsou subjektivně vnímány s různou intenzitou.

Na makro úrovni jsou tvořeny klíčové rozměry celkové úrovně spotřeby, projevují se na ní dynamika vývoje spotřeby a vliv základních determinant ekonomiky, technického vývoje užitných vlastností produktů a potřeb podmíněných soužitím s přírodou. Vývoj je definován jednak trendy, jejich variabilitou (koridory vývoje). Spotřebitel je vyjadřován ve virtuální podobě „průměrného“ spotřebitele. Ten se projevuje i jako norma, od které se odvíjejí aspirace spotřebitele, představy bohatství i chudoby. A jsou tak jedním z východisek spotřebního chování.

Homo spotřebitel
  • Vytvořeno:
  • Poslední aktualizace: