Homo spotřebitel
Autor / editor: | Bárta Vladimír, Bártová Hilda |
---|---|
Rok vydání: | 2012 |
ISBN: | 978-80-245-1822-0 (tištěná kniha) |
Vydání: | 1. vydání v tištěné podobě |
Jazyk publikace: | čeština |
Počet stran: | 320 |
Fakulta: | FMV |
Dostupnost: | nedostupné |
Anotace:
Cílem publikace je popsat chování spotřebitele. Struktura výkladu se odvíjí od archetypu trojúhelníku. Homo spotřebitel je zobrazován jako jednota 3 úrovní: makroekonomické, rodinné a individuální. Všechny tři polohy mají na jeho chování zásadní vliv, i když jsou subjektivně vnímány s různou intenzitou.
Na makro úrovni jsou tvořeny klíčové rozměry celkové úrovně spotřeby, projevují se na ní dynamika vývoje spotřeby a vliv základních determinant ekonomiky, technického vývoje užitných vlastností produktů a potřeb podmíněných soužitím s přírodou. Vývoj je definován jednak trendy, jejich variabilitou (koridory vývoje). Spotřebitel je vyjadřován ve virtuální podobě „průměrného“ spotřebitele. Ten se projevuje i jako norma, od které se odvíjejí aspirace spotřebitele, představy bohatství i chudoby. A jsou tak jedním z východisek spotřebního chování.